Urban... Το ακούμε ολοένα και πιο συχνά. Από τα BMX και τις σανίδες μέχρι τη "sneaker culture" και τα φούτερ. Στο viberated, το urban το έχουμε ταυτισμένο με τους δρόμους. Όχι με τους πολυχώρους... Και τι πιο urban από μια κοπέλα του δρόμου, μια εταίρα που εργάζεται στη θρυλική οδό Φυλής, στο κέντρο της Αθήνας. To VR εκπροσωπεί τους δρόμους, αυτή τη φορά, με μια διαφορετική συνέντευξη... Η Άντζελα, ιερόδουλη στο επάγγελμα και ιδιοκτήτρια του Studio "Oriental" στην οδό Φυλής 104, συζητάει με τον John Pikpa. Enjoy!


Συνέντευξη με μια ιερόδουλη

Γεια σας και καλώς ορίσατε στο site μας. Με λίγα λόγια, πως θα περιγράφατε το τυπικό οκτάωρο ενός εκδιδομένου προσώπου;

Αν εξαιρέσεις το είδος δουλειάς, δεν διαφέρει και πολύ από το τυπικό οκτάωρο ενός ελεύθερου επαγγελματία. Κάποιες φορές, ο χρόνος κυλά ευχάριστα, άλλες φορές δε βαριέσαι και απλά θέλεις να σχολάσεις μια ώρα αρχύτερα. Θα πεινάσεις και θα κάνεις διάλειμμα για φαγητό, θα πάρεις και θα σε πάρουν τηλέφωνο, αν έχεις χρόνο, θα δεις λίγο τηλεόραση ή θα μπεις στο ίντερνετ. Θα σκεφτείς το πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις της επόμενης ημέρας. Παράλληλα είσαι αφοσιωμένος στη δουλειά σου. Πως θα κερδίσεις τον πελάτη και πως θα τον ικανοποιήσεις ώστε να ξαναέρθει σε σένα.

H πορνεία αποτελεί ένα εκ των αρχαιότερων επαγγελμάτων του κόσμου με ελάχιστες διαφοροποιήσεις στη παγκόσμιά του έκφανση. Αλήθεια, τι επικρατεί στη χώρα μας;

Στη χώρα μας η πορνεία, και ιδίως αυτή που ασκείται στους οίκους ανοχής είναι εδώ και κάποια χρόνια αναγνωρισμένη. Η Πολιτεία έχει φτιάξει κάποιο πλαίσιο αλλά τόσο κατά τη γνώμη μου όσο και πολλών κοριτσιών σε αυτό το επάγγελμα αυτό είναι ελλιπές. Χρειάζονται σοβαρές τροποποιήσεις αλλά η πορνεία παραμένει ένα ζήτημα ταμπού. Χρειάζεται πολιτική βούληση και κανείς δεν προτίθεται να αναλάβει το πολιτικό κόστος για τομές. Κανένας εκπρόσωπος της Πολιτείας δεν προτίθεται να βάλει το όνομά του δίπλα από πέντε-δέκα σοβαρές τροποποιήσεις ώστε αυτό το νομικό πλαίσιο να καταστεί σωστό και λειτουργικό.

Δεν νομίζω πως στη χώρα μας υπάρχει κάτι που να μην ξεφεύγει από την νεοελληνική νοοτροπία.

Παλιότερα ήταν εύκολο. Τώρα πια, αφενός η οικονομική κρίση και αφετέρου η εξάπλωση της συγκεκριμένης αγοράς έχει καταστήσει την συντήρηση μιας τέτοιας επιχείρησης δύσκολη. Αλλά στις μέρες μας ποια επιχείρηση συντηρείται εύκολα; Aπαιτεί λοιπόν αγώνα όχι απλώς για να κερδίσεις αλλά για να επιβιώσεις....

Έχετε εικόνα για την παραπορνεία στη χώρα μας; Τι διαστάσεις λαμβάνει; Πιστεύετε ότι υπάρχει σύνδεση του φαινομένου με την σταδιακή παρακμή του ιστορικού κέντρου ή την ευρύτερη κατάσταση της οικονομικής κρίσης;

Όχι μιας και δεν παρακολουθώ μια κατάσταση που με θίγει σοβαρά σαν επαγγελματία με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Τουναντίον με βλάπτει κιόλας. Η παρακμή του κέντρου έχει να κάνει πιστεύω με τον υπερπληθυσμό σε ήδη πυκνοκατοικημένες περιοχές, με την ρύπανση και με την έλλειψη χώρων πρασίνου. Και φυσικά με μια αβεβαιότητα που όλο και πιο συχνά πλανάται πάνω από τα κεφάλια των κατοίκων των Αθηνών.

Μπορείτε να μας δώσετε την ανθρωπογεωγραφία μιας γυναίκας που αποφασίζει να ακολουθήσει το επάγγελμα της ιερόδουλης; Τι τελικά ωθεί ένα άτομο σε αυτό το επάγγελμα και αν πιστεύετε πως σε αυτή την απόφαση, επικρατούν πολλοί αστικοί μύθοι.

Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο. Υπάρχουν κοπέλες με σπουδές και κοπέλες που δεν έχουν τελειώσει καν το σχολείο... Κάποιες ξεκινούν γιατί έχουν πολύ σοβαρό οικονομικό πρόβλημα και κάποιες γιατί απλά θέλουν μια πιο άνετη ζωή. Σίγουρα τα πολλά και γρήγορα χρήματα είναι ένα μεγάλο κίνητρο που για να εισέλθει κάποια σε αυτό το χώρο.

Συνέντευξη με μια ιερόδουλη

Από την άλλη η έκθεση που δίνει στην προσωπικότητα μια τέτοια ενασχόληση είναι μειονέκτημα. Βέβαια είναι και στη διακριτική ευχέρεια της καθεμιάς το πόσο αλώβητη θα βγει από αυτή τη διαδικασία. Όσον αφορά τους αστικούς μύθους στη περίπτωσή μας, υπάρχουν. Πότε περιέχουν μια δόση αλήθειας, πότε κάποια υπερβολή και ενίοτε είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας.

Το studio που διατηρείτε, έχει μια θεματική. Πως προέκυψε αυτή η ιδέα; Υπάρχει ανταπόκριση από το ελληνικό κοινό;

Σίγουρα υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση. Στο κόσμο έδειξε να αρέσει πως υπάρχει μεγάλος, σε έκταση χώρος, διακόσμηση με στυλ και μια άποψη που θύμιζε συγκεκριμένη θεματική. Από την άλλη προσπαθήσαμε να ειδικευτούμε και πέραν των τυπικών σεξουαλικών υπηρεσιών σε ένα δύσκολο και απαιτητικό τομέα όπως αυτό των φετίχ.

Εργαζόμενη σε αυτό το χώρο θεωρείτε ότι μπορείτε να εξάγετε συμπεράσματα για την σεξουαλικότητα των Ελλήνων; Αν ναι, ποια είναι αυτά;

Οι Έλληνες έχουνε έντονη σεξουαλική διάθεση. Θέλουν να κάνουν σεξ αλλά η εποχή που διανύουμε τους έχει φορτώσει με τόσα άγχη και στρες που σίγουρα δεν το απολαμβάνουν.

Υπάρχει μια κοινωνιολογική θεωρία που καθιστά τα τελευταία χρόνια τους άντρες ως αγοραστές/καταναλωτές και τις γυναίκες ως πωλητές ανεξαρτήτως εισοδήματος ή βαθμού εργασίας). Πιστεύετε ότι η πορνεία αντικατοπτρίζει αυτή την άποψη;

Υπάρχουν κοπέλες με σπουδές και κοπέλες που δεν έχουν τελειώσει καν το σχολείο...Κάποιες ξεκινούν γιατί έχουν πολύ σοβαρό οικονομικό πρόβλημα και κάποιες γιατί απλά θέλουν μια πιο άνετη ζωή.

Αυτό ίσχυε από αρχαιοτάτων χρόνων με τον άνδρα να λειτουργεί σαν κομιστής και την γυναίκα πάντα να δίνει. Νομίζω ότι αντικατοπτρίζεται και στη φύση και στη διάρθρωση των δύο φύλων. Ωστόσο, σε μια εποχή όπου τα αγαθά περισσεύουν, η πορνεία λειτουργώντας σαν συναλλαγή κάνει το φαινόμενο να δείχνει εντονότερο. Ωστόσο στη σχέση άντρα-γυναίκας, ακόμη και στα πλαίσια των διαπροσωπικών σχέσεων, όπως π.χ. ο γάμος, πάλι υφίσταται κάποια σχέση συναλλαγής....

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για μια ιερόδουλη η σύνδεση της κοινωνικής ή προσωπικής της ζωής με την επαγγελματική της ιδιότητα;

Πάρα πολύ δύσκολο. Ίσως το δυσκολότερο πράγμα σε αυτό τον τομέα. Δεν είναι κάτι που λες αμέσως σε κάποιον που γνωρίζεις στη κοινωνική σου ζωή. Υπάρχει καχυποψία και ταμπού και σίγουρα ο άλλος αν δεν σε γνωρίζει προσωπικά δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τα όποια στερεότυπα υπάρχουν.

Αν περπατούσε κανείς στο κέντρο της οδού Φυλής της δεκαετίας του 70' ή του 80' θα συναντούσε μόνο Έλληνες και φυσικά ελληνικής καταγωγής κορίτσια. Γιατί πιστεύετε πως η πλειοψηφία των εργαζομένων, στους οίκους ανοχής, είναι ξένης καταγωγής;

Νομίζω ότι στη χώρα μας συνδέεται κυρίως με την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού στις σοβιετικές δημοκρατίες. Πολλές κοπέλες αναζήτησαν την τύχη τους σε αυτό το επάγγελμα στη χώρα μας ή αλλού. Μπορεί να ακουστεί ακραίο, παράλογο ή κυνικό αλλά με ένα χρόνο εργασίας πολλές απόκτησαν δικό τους ιδιόκτητο σπίτι στις χώρες καταγωγής τους. Εξάλλου μιλάμε για κράτη και λαούς που απέκτησαν πολύ βίαια ακραία καπιταλιστική λογική ακριβώς όπως επισυμβαίνει με τη δυτική νοοτροπία.

Τελικά, πως θα περιγράφατε την πορνεία σε σχέση με την ελληνική κοινωνία. Είναι κάτι αποδεκτό, κάτι κατακριτέο ή ένα φαινόμενο που δεν ξεφεύγει από την ευρύτερη νεοελληνική νοοτροπία;

Δεν νομίζω πως στη χώρα μας υπάρχει κάτι που να μην ξεφεύγει από την νεοελληνική νοοτροπία (γέλια!).

Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη δρόμος. Αλήθεια υπάρχουν όρια ανάμεσα στο λειτούργημα και την εκμετάλλευση όταν μιλάμε για το χώρο των εκδιδομένων προσώπων;

Δρόμος... Ίσως δεν είμαι η πλέον κατάλληλη για να σας απαντήσω σε κάτι τέτοιο μιας και η εμπειρία μου από το δρόμο ήταν ελάχιστη. Στην εποχή που πρωτοξεκίνησα δεν έκανα κάτι με την προοπτική του επαγγελματία. Μόλις συνειδητοποίησα πως ήθελα να συνεχίσω σε αυτό το χώρο, απλώς έκανα τα χαρτιά μου για να μπορώ να εργάζομαι νόμιμα και σε ανθρώπινες συνθήκες. Σίγουρα είναι πολύ σκληρά εκεί έξω και μακάρι αν κάποια θέλει να ξεκινήσει αυτή την δουλειά να μην βρεθεί να αρχίζει από εκεί....

Ποιά είδη μουσικής ακούνε κατά πλειοψηφία οι κοπέλες στο χώρο τους ή κατά τη διάρκεια της εργασίας τους; Ποιά μέρη επιλέγουν για τη διασκέδασή τους;

Συνέντευξη με μια ιερόδουλη

(Πολλά Γέλια!) Ελληνικά! Ειδικά οι ξένες κοπέλες ακούνε στο σύνολό τους ελληνικά λαϊκά και ενίοτε βαριά! Έχει την πλάκα του γιατί τυγχάνει να παίρνω κάποια κοπέλα στο κινητό της και ακούω για welcome tune κάποιο λαϊκό βαρύ τραγούδι ενώ το τηλ. το σηκώνει μια φωνή με σπαστά ελληνικά...

Επίσης στη διασκέδαση τους επικρατούν τα μπουζούκια... Κοπέλες που ενώ έχουν στην Ελλάδα λίγα χρόνια, έχουν πάει πολλές περισσότερες φορές από μένα στα μπουζούκια! Στο μαγαζί προτιμάμε pop, R'n'B' και dance κομμάτια. Και ελληνικά pop/λαϊκά όπως ο Χατζηγιάννης, ο Ρουβάς ή η Βανδή. Συγκεκριμένα το τελευταίο καιρό ακούμε το ντουέτο του Eminem με τη Rihanna αλλά και το Θεός του Nino.

John Pikpas

John Pikpas

Trigger-happy hip hop guru & international ghostwriter
John Pikpas

Latest posts by John Pikpas (see all)